Poland Bike Forum

Pełna wersja: X KING 26X2.4 czyli rozmiar ma znaczenie.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Na nowy sezon postanowiłem zakupić nowe opony. Po przeanalizowaniu wielu opcji wybór padł ostatecznie na Continental X-KING. Dotychczas używałem ich w wersji RaceSport i rozmiarze 26X2.2 . Generalnie byłem z nich zadowolony a ich główną wadą w moim mniemaniu był balon o szerokości 52 mm. Wprawdzie w porównaniu z szerokością 54 mm w RACE KINGACH 26X2.2 może wydawać się to niewiele ale w moim odczuciu różnica była odczuwalna i dawała o sobie znać przy luźniejszym podłożu gdzie koła miały tendencję do zbytniego zapadania się. W necie jest sporo opinii o X-KINGACH w rozmiarze 26X2.2 ale 26X2.4 pozostawały dla mnie pewną niewiadomą. Ostatecznie jednak dość przystępna cena jak i pozostałe parametry http://www.continental-tires.com/bicycle/tyres/mountainbike-tyres/x-king-racesport skłoniły mnie do ich zakupu. Moje egzemplarze ważyły po 570 g co uważam za bardzo przyzwoity wynik. Po założeniu na koła okazało się ,że bezproblemowo się uszczelniają ( używam ich w systemie UST) a co najważniejsze ich ścianki boczne wcale się nie pocą i praktycznie całe mleczko uszczelnia nam oponę więc realnie nie mamy jego ubytków. Balon opony zgodnie ze swoim rozmiarem jest szeroki i o całe 7 mm szerszy niż w wersji 26X2.2 co przy zestawieniu ze sobą obydwu opon robi dużą różnicę. Szerokość balonu 59 mm powoduje ,że opony wydają się naprawdę duże. Wrażenia z jazdy są naprawdę bardzo pozytywne. Opory toczenia na asfalcie są dość niskie jak na ich rozmiar i w porównaniu z RK nie odczuwam znacznego spadku prędkości choć oczywiście różnice występują. Natomiast jazda terenowa to zupełnie inna sprawa. W teranie z miękkim podłożem a w szczególności w piachu idą jak burza często dając mi fory w stosunku do RK. Dzięki szerokim balonom tłumią doskonale nierówności a ich przyczepność na trasie jest bardzo dobra. Generalnie jako opony uniwersalne na trasy PB są więcej niż dobre i można z nimi śmiało zaliczyć cały sezon.
(20.04.2017, 11:43)Sherman 1972 napisał(a): [ -> ]Na nowy sezon postanowiłem zakupić nowe opony. Po przeanalizowaniu wielu opcji wybór padł ostatecznie na Continental X-KING. Dotychczas używałem ich w wersji RaceSport i rozmiarze 26X2.2 . Generalnie byłem z nich zadowolony a ich główną wadą w moim mniemaniu był balon o szerokości 52 mm. Wprawdzie w porównaniu z szerokością 54 mm w RACE KINGACH 26X2.2 może wydawać się to niewiele ale w moim odczuciu różnica była odczuwalna i dawała o sobie znać przy luźniejszym podłożu gdzie koła miały tendencję do zbytniego zapadania się. W necie jest sporo opinii o X-KINGACH w rozmiarze 26X2.2 ale 26X2.4 pozostawały dla mnie pewną niewiadomą. Ostatecznie jednak dość przystępna cena jak i pozostałe parametry http://www.continental-tires.com/bicycle/tyres/mountainbike-tyres/x-king-racesport skłoniły mnie do ich zakupu. Moje egzemplarze ważyły po 570 g co uważam za bardzo przyzwoity wynik. Po założeniu na koła okazało się ,że bezproblemowo się uszczelniają ( używam ich w systemie UST) a co najważniejsze ich ścianki boczne wcale się nie pocą i praktycznie całe mleczko uszczelnia nam oponę więc realnie nie mamy jego ubytków. Balon opony zgodnie ze swoim rozmiarem jest szeroki i o całe 7 mm szerszy niż w wersji 26X2.2 co przy zestawieniu ze sobą obydwu opon robi dużą różnicę. Szerokość balonu 59 mm powoduje ,że opony wydają się naprawdę duże. Wrażenia z jazdy są naprawdę bardzo pozytywne. Opory toczenia na asfalcie są dość niskie jak na ich rozmiar i w porównaniu z RK nie odczuwam znacznego spadku prędkości choć oczywiście różnice występują. Natomiast jazda terenowa to zupełnie inna sprawa. W teranie z miękkim podłożem a w szczególności w piachu idą jak burza często dając mi fory w stosunku do RK. Dzięki szerokim balonom tłumią doskonale nierówności a ich przyczepność na trasie jest bardzo dobra. Generalnie jako opony uniwersalne na trasy PB są więcej niż dobre i można z nimi śmiało zaliczyć cały sezon.
Koło 26... Czyli takie samo jak moje. Plus x-king 2,4 tez jak u mnie.
Z ta różnica ze na tył mam race king 2,2 a tylko na przód x-king 2,4.
Faktycznie na piachu sie nie zakopują, ale np. dzis w NDM jednego odcinka z piachem nie dałem rady. Zakładam ze to jednak mój brak techniki, a nie wina tych oponek. Nie utrzymałem ich w koleinie (śladzie) i koniec jazdy. Było to gdzieś na 8-12 km za zakrętem w prawo, 200 m i potem sporo piachu...
pozdrawiam,
Marcin