Rower do 1500 zł

0
167

Czym się różnią rowery do 1500 zł od rowerów w przedziale cenowym do 1000 zł? Oprócz oczywistej różnicy w cenie (która jednak nie jest jakąś przepaścią finansową), różnice tkwią głównie w jakości komponentów. Trochę lepsze opony, trochę lepsze korby, trochę lepsze koła, ramy, hamulce, przerzutki itp. W ostatecznej ocenie rower do 1500 zł jest po prostu trochę lepszy i wytrzymalszy od swoich tańszych odpowiedników. Warto przeglądać oferty wiodących, sprawdzonych producentów. Czasem można znaleźć perełkę wśród rowerów wyprzedażowych, z wcześniejszych lat. Każdy z takich modeli przeszedł kontrolę jakości przed wysyłką do sklepu, więc nie trzeba się obawiać, że trafimy na jakąś wybrakowaną sztukę.

Hamulce tarczowe w takich rowerach wystarczą do codziennego użytku. Generalnie wszystkie rowery MTB i crossowe mają już amortyzowane widelce. Zwiększają one do pewnego stopnia komfort jazdy. W przypadku przerzutek najczęściej spotykane marki to Shimano, Altus, Acera lub czasem Sram. Zazwyczaj spotyka się napęd siedmio- lub ośmiorzędowy w przerzutkach zewnętrznych. Większość wspomnianych rowerów ma swoje męskie i damskie wersje.

Rowery górskie w tym przedziale cenowym spokojnie poradzą sobie na niewymagających drogach gruntowych czy leśnych ścieżkach. Warto zajrzeć do oferty producenta Merida. Jeśli zastanawiamy się jaki rower kupić na szosę za maksymalnie 1500 zł, będziemy musieli bardziej poszperać (polska marka Romet wychodzi naprzeciw) i być może pogodzić się z tym, że taka szosówka będzie niestety ważyć powyżej 10 kg. Poszczególne komponenty oczywiście można wymienić później w miarę możliwości na coś lepszego, np. założyć węższe opony. Jaki rower z kategorii trekkingowych? Wśród dostępnego dla nas wyposażenia można znaleźć dynamo w kole – oświetlenie będzie działać zawsze podczas jazdy, nie musimy zaprzątać sobie głowy wymianą czy ładowaniem baterii. Tutaj również Romet może nas zainteresować swoją ofertą. W kategorii rowerów miejskich przedział cenowy do 1500 zł zawiera modele bardzo do siebie podobne jeśli chodzi o wyposażenie. Najczęściej montuje się trzybiegową przerzutkę planetarną, czasem dynamo. Większość ma koła 28”, ale są również dostępne składaki z 20-calowymi kołami.

Warto przemyśleć, czy nie warto wstrzymać się z zakupem roweru za 1500 zł, dorzucić kolejne 500 zł i zajrzeć do kolejnego przedziału cenowego, gdzie można znaleźć naprawdę porządne rowery górskie czy szosowe. Szczególnie, że często zdarzają się okazje do nabycia jednośladów w cenie niższej, niż typowa katalogowa.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here